Mikrofony Shure do perkusji to ciekawa seria PG ALTA oraz profesjonalna BETA. Model PGA52 daje efekt przy nagrywaniu stopy, PGA56 na tomach, a PGA57 na werblu. Seria BETA oferuje BETA 52A – flagowy mikrofon do stopy, BETA 56A na tomy i werbel oraz BETA 98A do tomów i instrumentów perkusyjnych. Mikrofony wyróżniają się wytrzymałą konstrukcją, mocowaniami A56D oraz jakością nagrań studyjnych i live.
Mikrofony Shure to absolutna czołówka wśród przetworników perkusyjnych wykorzystywanych także w profesjonalnych studiach nagrańi podczas koncertów na żywo. Charakteryzują się wyjątkową odpornością na wysokie ciśnienie akustyczne oraz precyzyjnym odwzorowaniem dynamiki instrumentów. Seria Beta oferuje zaawansowane przetworniki pojemnościowe i dynamiczne, które świetnie sprawdzają się w nagraniach hi-endowych zestawów perkusyjnych. Każdy model został zaprojektowany z myślą o konkretnym elemencie zestawu perkusyjnego, daje to świetnie dopasowaną charakterystykę przenoszenia. Technologia konstrukcji kapsuł wykorzystuje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie inżynierii akustycznej. Czy faktyczny realizator dźwięku może pozwolić sobie na pracę bez tych niezawodnych narzędzi?
Profesjonalne rozwiązania dla najbardziej wymagających bębniarzy
- Beta 52A – dedykowany do stopy
- SM57 – uniwersalny do werbla
- Beta 98AMP – do tomów
- SM81 – do overheadów
- Beta 91A – do stopy (half-moon)
- PGA56 – budżetowy do tomów
- Beta 181 – do hi-hatu
Tutaj najważniejsze cechy mikrofonów perkusyjnych Shure: Wytrzymała konstrukcja mechaniczna zabezpiecza przetworniki przed uszkodzeniami podczas transportu i montażu. Charakterystyka kardioidalna odpowiednio eliminuje przesłuchy z sąsiednich źródeł dźwięku (to podstawa przy nagrywaniu całego zestawu). Specjalne uchwyty montażowe umożliwiają precyzyjne pozycjonowanie mikrofonów względem poszczególnych elementów zestawu. Atutem jest możliwość szybkiej wymiany kapsuł między różnymi modelami z serii Beta.

Innowacyjne technologie w służbie perfekcyjnego brzmienia
Zaawansowana charakterystyka częstotliwościowa pozwala na wierne odwzorowanie barwy instrumentów perkusyjnych. Szeroki zakres dynamiki (przekraczający 140 dB SPL) umożliwia rejestrację nawet najbardziej intensywnych partii perkusyjnych bez zniekształceń. „Mikrofony te wyróżniają się znakomitą separacją poszczególnych elementów zestawu, co mocno ułatwia późniejszą obróbkę materiału w studiu”. Modele z serii Beta wykorzystują neodymowe magnesy – najbardziej zaawansowane rozwiązanie w tej klasie przetworników (dają namce najwyższą czułość i dynamikę). Jakość wykonania sprawia, że mikrofony te służą latami intensywnej eksploatacji także w warunkach studyjnychi podczas tras koncertowych.
Mikrofony shure do perkusji – poznaj tajniki profesjonalnego nagłośnienia bębnów

Seria Shure PGA DRUM KIT 7 to zestaw mikrofonów dedykowanych do nagłośnienia zestawu perkusyjnego, mający siedem wysokiej jakości mikrofonów. W skład zestawu wchodzą mikrofony PGA52 do stopy, PGA56 do tomów oraz PGA57 do werbla, które dają nam precyzyjne odwzorowanie brzmienia poszczególnych elementów zestawu. Każdy z mikrofonów ma charakterystykę kardioidalną, co odpowiednio eliminuje niepożądane przesłuchy z innych źródeł dźwięku na scenie.
Konstrukcja mikrofonów została zaprojektowana z myślą o łatwym montażu i wytrzymałości podczas intensywnego użytkowania. Te mikrofony perkusyjne są powszechne także w studiach nagraniowychi podczas koncertów na żywo.
Producent wyposażył mikrofony w solidne uchwyty mocujące oraz wysokiej jakości złącza XLR. Mikrofony z serii PGA wyróżniają się szerokim pasmem przenoszenia i doskonałą odpowiedzią impulsową, daje to naturalne i dynamiczne brzmienie instrumentów perkusyjnych. Zarówno początkujący realizatorzy dźwiękui profesjonaliści doceniają niezawodność oraz przystępną cenę tych mikrofonów.
Dlaczego shure beta 52a to król werbli i stopy w każdym studiu?
Konstrukcja tego mikrofonu dynamicznego została specjalnie zaprojektowana do nagrywania instrumentów o niskiej częstotliwości, szczególnie stopy perkusyjnej. Beta 52a oferuje wyjątkowo ciepłe i pełne brzmienie przy zachowaniu precyzyjnej charakterystyki superkardioidalnej. Za pomocą tego odpowiednio redukuje niepożądane zakłócenia z innych źródeł dźwięku na scenie.
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 10 kHz
- Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego: 174 dB SPL
- Charakterystyka kierunkowa: superkardioidalna
- Wbudowany uchwyt przeciwwstrząsowy
- Wzmocniona konstrukcja ze stopu metali
- Złącze XLR
- Waga: 605 g
Wytrzymała obudowa wykonana z wysokiej jakości materiałódlaia, że mikrofon świetnie daje efekt także w warunkach studyjnychi podczas występów na żywo. Zoptymalizowana charakterystyka częstotliwościowa daje nam doskonałe odwzorowanie także najniższych tonówi ataku stopy.
Alternatywne zastosowania beta 52a w produkcji muzycznej
Ten wszechstronny mikrofon daje efekt także bardzo dobrze przy nagrywaniu innych instrumentów basowych, np. bas czy tuba. Jego charakterystyka pozwala na kreatywne wykorzystanie przy rejestracji brzmienia gitary basowej poprzez umieszczenie go przed wzmacniaczem. Wielu realizatorów wykorzystuje go także do nagrywania instrumentów etnicznych o niskiej częstotliwości.
Sztuka perfekcyjnego ucha – mikrofony Shure przy perkusji!
Pozycjonowanie mikrofonów przy zestawie perkusyjnym Shure wymaga szczególnej uwagi, by uzyskać optymalną jakość dźwięku. Stopa wymaga mikrofonu dynamicznego ustawionego przy przedniej membranie, około 5-10 cm od naciągu. Werbel najlepiej nagrywa się przy użyciu dwóch mikrofonów – górnego (2-3 cm nad obręczą) i dolnego (pod werblem). Tomy oraz floor tom potrzebują mikrofonu dynamicznego w odległości 3-5 cm od naciągu, skierowanego pod kątem 45 stopni w stronę środka membrany.
Overhead’y to ważny element w nagrywaniu zestawu perkusyjnego. Należy je umieścić symetrycznie nad zestawem, najczęściej w technice XY lub ORTF, w odległości około 1-1,5 metra nad talerzami.
Hi-hat wymaga dedykowanego mikrofonu pojemnościowego, który powinien być umieszczony około 5-10 cm nad górnym talerzykiem, skierowany w dół pod kątem około 45 stopni. Ride oraz crash można nagrywać dodatkowymi mikrofonami, jeśli musimy większej kontroli nad miksem, umieszczając je 10-15 cm nad talerzami. Wszystkie przewody należy starannie poprowadzić i zabezpieczyć przed przypadkowym zahaczeniem przez pałeczki lub części zestawu.